ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

​​​​​​ روز دوشنبه، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس در سومین ردیف تسلا پادکست حضور یافت تا درباره موضوعات مختلفی درباره شرکت های گذشته خود، کارهای فعلی و آینده فناوری بحث کند. در میانه مکالمه، ماسک راجع به بیت کوین و سایر ارز رمز ارزهای پایه سوال پرسید، موضوعی او تا حدودی مکرراً درباره آن توییت می کند. با ما همراه باشید با نظر ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال و بیت کوین و نظر او در رابطه با این صنعت نوظهور.

ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

ماسک نظر کلی خود راجع به فناوری مالی را اینطور بیان کرد: «البته در حال حاضر بیت کوین یک موضوع بی ­ربط است.»

از ماسک خواسته شد تا احساسش بعد از خواندن اولین مقاله و گزارش رسمی طراحان گمنام بیت کوین موسوم به ساتوشی ناکاموتو، را به اشتراک بگذارد. مدیرعامل تسلا در پاسخ گفت: «به نظرم خیلی هوشمندانه بود.»

در حالی که ماسک ارزش بیت کوین را ابزاری برای معاملات غیرقانونی می­داند، به نظر نمی رسد طرفدار تئوری طلای دیجیتال بابت دارایی و حفظ ارزش آن باشد.

ارز کریپتو مخصوص تراکنش­های مقاوم به سانسور است

ماسک عمیقاً در افکار و احساسات خود نسبت به بیت کوین فرو  رفت و تئوری عمومی­اش درباره رمزنگاری بسیار شفاف ­تر شد.

این نوع افراد رمز ارزها را مختل می­کنند، اما معاملات دیگری نیز انجام می شود که در حد توازن قانون نیستند و بدیهی است که قوانین بسیاری در کشورهای مختلف وجود دارد.

به طور معمول، پول نقد برای این معاملات استفاده می شود. اما، برای اینکه معاملات غیرقانونی اتفاق بیفتد، باید از پول نقد برای معاملات قانونی نیز استفاده شود. شما به یک پل غیر قانونی تا قانونی احتیاج دارید. این جاست که رمز ارزها وارد عمل می­شوند.»

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا او به طور خاص به فعالیت های دارک وب اشاره دارد، پاسخ داد: «این امر نمی­تواند کاملاً تاریک باشد زیرا در غیر این صورت، چطور چیزهای عادی خریداری می­کنید؟ و پول نقد، این روزها، بسیار کمتر استفاده می شود. استفاده از پول نقد به طور فزاینده ای دشوار است. بعضی جاها، شما به هیچ وجه نمی توانید از پول نقد استفاده کنید. بنابراین، یک عملکرد اجباری برای معاملات غیرقانونی، شبه قانونی و در برخی موارد قانونی وجود دارد. اما در هر صورت هم قانونی و هم غیرقانونی است.»

در حالی که ماسک ارزش بیت کوین را ابزاری برای پرداخت هایی می­داند که ممکن است مجاز به وقوع نباشند، همچنین نیاز به وجود یک پل ارتباطی بین بازار رمز ارزها و اقتصاد قانونی می بیند.

قابل ذکر است، هفته گذشته لایحه ای در کنگره ارائه شد که می­ تواند تأثیر زیادی بر توانایی و عملکرد بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان یک ارز قانونی و کاربردی در ایالات متحده داشته باشد.

 

بیت کوین پایگاه داده اصلی نخواهد بود

اگرچه ماسک بیت کوین را به دلیل توانایی در معاملات غیرقانونی در یک جامعه بدون پول نقد، سودمند می داند، اما به نظر می­رسد که این ایده را رمز ارزها و بیت کوین به نوعی ارز ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد، به طور کلی رد می­کند.

ماسک گفت: «رمز ارزها فقط جایگزینی برای پول نقد هستند. اما نه جایگزین اصلی! بعید می­دانم رمزارزها بتوانند بانک اطلاعاتی اصلی باشند.»

ری دالیو، سرمایه گذار میلیاردر، در اوایل این هفته طی مصاحبه ای با CNBC نسبت به احتمال تبدیل بیت کوین به یک ذخیره ارزش (مشابه طلا) هشدار داد. با این اوصاف، به نظر می رسد داده های نیمه دوم سال ۲۰۱۹ نمایانگر نمای رو به رشد بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال در میان فعالان بازار است. این یکی از گرایش­های اصلی رصد بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

این انتظار که سرمایه گذاران نهادی بیشتری وارد بازار شوند در حالی که بیت کوین در سومین رویداد هالوینگ خود قرار دارد، پشت انواع پیش بینی های صعودی ارزش رمزارزها در سال ۲۰۲۰ است. یک مدیر صنعت حتی پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین قبل از پایان سال ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

ماسک در آخرین اظهار نظر خود درباره موضوع بیت کوین تصریح کرد که او هیچ نوع اعتراض اخلاقی به رمزنگاری ندارد.

ماسک توضیح داد:« گاهی اوقات راجع به رمزنگاری قضاوت می کنم، اما در واقع بسیاری از موارد غیرقانونی است که نباید باشد. بنظرم دولت ها قوانین زیادی دارند. آنها نباید اینقدر موارد غیرقانونی داشته باشند.»

لازم به ذکر است که ماسک سالهای گذشته در اظهار نظر نسبت به بیت کوین بسیار سازگار بوده است، زیرا از سال ۲۰۱۴ عقاید مشابهی راجع به این موضوع به اشتراک گذاشته است.