تله و خطرات ارزهای دیجیتال و بیتکوین

تله و خطرات ارزهای دیجیتال و بیتکوین

اگر باور ندارید که بازارها باید سروسامان بگیرند و یکی دو سال است که در کریپتو سرمایه گذاری کرده اید، به زودی به این نتیجه خواهید رسید. با اینکه مطبوعات مالی همواره مملو از سوابق معاملات کلاهبردارانه و پرخطر بوده‌ اند اما بسیاری از شیوه های کلاهبرداری‌های قدیمی از سیستم اصلی خارج شده‌اند. با این حال این ترفند همچنان زنده و در حوزه کریپتو به خوبی کار می کنند. وقتی طرح های مشکوکی دیدید باید مسیر را تعیین کنید. شاید همه چیز شبیه اردک به نظر برسد، مانند اردک راه برود و یا صدایش مثل اردک باشد اما خیلی بعید است که یک قو باشد. در این مطلب شما را با تله و خطرات ارزهای دیجیتال و بیتکوین و طرح پونزی آشنا خواهیم کرد.

تله و خطرات ارزهای دیجیتال و بیتکوین | طرح پونزی

 

اولین کلاهبرداری کلاسیک این است: طرح پونزی

​​​​​​​​شارل پونزی یک کلاهبردار ایتالیایی بود. حقه اش خیلی ساده است. به سرمایه گذاران قول سود می‌دهد و سپس با پول سرمایه‌گذاری شده فرار می‌کند. این مبارزه اساسی با افرادی مانند برنی مادوف که تنها چند سال پیش میلیاردها دلار ضرر و زیان برای سرمایه گذاران به بار آورده بودند و کلاهبرداران کمتری سالانه به خاطر کلاهبرداری به سبک پونزی در مقیاس کوچک روانه زندان می شوند. اگر دیدید که یک پروژه کریپتو بازدهی سالانه ده درصد یا بیشتر دارد، چه برسد به ده درصد در ماه، شک نکنید که یک کلاهبرداری پونزی است. یک پونزی با پرداخت سرمایه سرمایه گذاران جدید به سرمایه گذاران قدیمی کار می‌کند و به یک گروه در حال رشد از سرمایه گذاران نیاز دارد تا همچنان در حال چرخش باقی بمانند. سود آن‌ها مستقیماً از کیف پول آخرین افرادی که از آنها کلاهبرداری شده، تامین می شود.به محض اینکه این طرح از پول جدید خارج می‌شود،هرچند اغلب وقتی مجرم پشت این طرح احساس می‌کند که شبکه به آن‌ها نزدیک شده و تصمیم می‌گیرد ناپدید شود. اگر این طرح سرمایه گذاران قدیمی را به یافتن سرمایه گذاران جدید تشویق کند، این یک علامت خطر دیگر است و محک زدن آن کار بسیار ساده ای است. اگر این طرح بازده یا سود قابل توجهی بالاتر از آنچه که می توانید در خیابان اصلی از یک مارک معتبر کسب کنید، ارائه می دهد، این یک کلاهبرداری است و به احتمال زیاد کلاهبرداری یک طرح اساسی پونزی خواهد بود. بنابراین چه باید کرد: در طرح‌های کریپتو که نوید سود بالا را می‌دهند سرمایه‌گذاری نکنید.

کلاهبرداری ​​

این یک آفت در حوزه کریپتو بوده است، خصوصاً در میان صرافی های کوچک، اما در حوزه سکه بسیار زیاد شده است. ساده‌ترین شکل آن ترویج یک طرح یا سرمایه گذاری با استفاده از ارز رمزپایه یا همان کریپتو و گرفتن پول و اجرا است. آن‌ها سکه‌ها را در جای دیگری به فروش می رسانند و به مشتریان القای می کنند که سکه ها مبادله می شوند اما در واقع فقط سیستم حسابداری صرافی را بازی می‌کنند. در واقع موجودی ها در کیف پول های مبادله ای که از بین رفته اند و دیگر سکه ای در کار نیست. زمانی که درخواست‌های سپرده برای برداشت پول بیش از حد به محدوده کیف پول خالی آن‌ها نزدیک می‌شود، فروشگاه ها را تعطیل می‌کنند. کیف پول مبادله ممکن است هک شده باشد، یا بخاطر یک ایراد کامپیوتری تخلیه شده باشد  یا سکه‌ها را بفروشند تا دستمزدها را پرداخت کنند، اما نتیجه این است که، رمزنگاری از بین رفته و مبادله بهم ریخته است.

صفحه خطا سریع بالا می آید و با شما و رمزنگاری تان خداحافظی می‌کند. نکته جدید درباره این مدل ابتدایی این است که مشتری خود را از میان سایر مشتریان تشخیص دهید، از ارائه نتیجه مشتریان خود به مشتریان بزرگتر خودداری کنید و به این امید نباشید که کلاهبرداری از راه دور توسط دانش مشتری و سایر موارد غلط اشتباه آن استتار خواهد شد. حالا چه باید کرد؟ موجودی های بزرگ رمزنگاری را در صرافی ها نگه ندارید. سکه‌های خود را به طور مرتب بیرون بیاورید و در کیف پول خود بگذارید. هر صرافی را که پرداخت سریع  ندارد و یا نمی توان با آن ارتباط برقرار کرد، منتفی کنید. اساساً هرگز به هیچ صرافی اعتماد نکنید چون آن‌ها مانند بانک‌ها هستند. مهم نیست که . چقدر معتبر، منظم، سرمایه دار، صاحب دفاتر بزرگ واجرایی هستند سالانه چندین بانک‌ ورشکست می‌شود. صرافی ها اساساً همان بانک‌ هستند زیرا آن‌ها تنها با تعدادی سکه‌هایی کار می‌کنند و تجارت واقع حول این زنجیره بسته حرکت می‌کند. زمانی که از بیت کوین برای لایت کوین استفاده می‌کنید، تنها کاری که انجام می شود این است که یک سیستم حسابداری می‌گوید که آن زمان چند سکه داشتید و حالا چندتا دارید. حتی اگر سکه‌ها وجود داشته باشند عمدتاً در کیف سرد نگهداری می‌شوند و هیچ ارتباط واقعی با سیستم حسابداری ندارند.

زمانی که می‌خواهید بیت کوین یا کریپتو رمزنگاری شده خود را بیرون بکشید، آن عملیات به احتمال زیاد با عملکرد مبادله ای بی ارتباط است و حساب جدیدی که بیت کوین ها را از آن خارج کرده اید مانده پایینی خواهند داشت. صرافی ها مانند کازینوها هستند، به آن طرف پول می دهید و ژتون دریافت می کنید، با ژتون بازی می‌کنید، هرچقدر ژتون برایتان ماند آن را به طرف مقابل می دهید و پول می گیرید.  این بی ارتباطی بین سکه‌های واقعی و اعدادی که هنگام مبادله با آن‌ها بازی می‌کنید، منجر به توانایی تبادل ارز مانند روش مبتنی بر ذخیره جبران کسری در امریکادر ازای هر صد دلاری که مشتریان در بانک می گذارد ، بانک باید ‎ بیست دلار ذخیره قانونی داشته باشد، برای مثال، انگار پول نقد صرافی می‌تواند سکه ها را به بی‌نهایت برساند و فقط هنگام چرخش رمزنگاری دچار مشکل شود و هنگام تجمیع مورد هدف قرار گیرد. وقتی کریپتو در حال سقوط است، معامله‌ای که میزان زیادی سکه در موقعیت خوبی باشد به محض رشد بازار رشد به فنا می روند. بنابراین مراقب افزایش قیمت‌های رمزنگاری و کاهش پرداخت صرافی ها باشید. اگر چنین چیزی دیدید، پا به فرار بگذارید. به حرکت در آوردن سکه‌ها را ادامه دهید تا بتوانید صرافی را با مشکل روبرو کنید، چون وقتی آنها به دردسر بیفتند، بصورت مخفیانه شروع به رسیدگی به امور خواهند کرد. ​

متوقف شدن حرکت

​​​​​​​​الان وسط شب است و شما خواب هستید. به نظر می‌رسد که بیت کوین در عرض دو دقیقه دو هزار دلار کاهش‌یافته و این باعث توقف حرکت شده و شما یک معامله هزار دلاری را از دست داده‌اید اما بعد از آن بازار خیلی صعود می کند. لعنتی !! این یک توقف است و می تواند هر پانزده دقیقه یک بار پیش بیاید. این می تواند از صرافی باشد که می داند توقف های شما کجاست، می تواند با حرکات جعلی قیمت را خراب کند و سود را جبران کند.می‌تواند این کار را با فروش سکه‌های واقعی انجام دهد با این آگاهی که در توقف‌ها پول بیشتری بدست خواهد آورد تا اینکه فروش سکه‌های کافی را از دست بدهد تا قیمت را در یک دقیقه پایین بیاورد و سپس مجبور شود آن‌ها را دوباره بخرد. نکته خوب درباره توقف فروش این است که شما سکه‌های خود را از پس می‌گیریداین یک مجوز برای تولید پول است و در میان کارگزاران هیچکس تاکنون نتوانسته در برابر این وسوسه مقاومت کند. صاحبان سکه های زیاد و قدرت ندان تمام سکه های خود را در یک دقیقه وارد بازار نمی‌کنند. تاجران نیز بازی توقف در حرکت را انجام می‌دهند اما به طور کلی این دفتر مرکزی است که بیشتر بازی می‌کند زیرا آن‌ها اطلاعات کافی برای انجام به موقع این کار را دارند. غیر قانونی بودن این مساله حتی در سهام و کالاها نیز متوقف نمی‌شود، اما این روزها این تهدید کم‌تر از گذشته است اما در بیت کوین به نظر به وفور دیده می شود.

یک تاجر باید چه کار کند؟  ​​​​​​​​ضررهای متوقف شده را در سیستم ثبت نکنید. آنقدر سنگین نشوید که نتوانید حرکت کنید.

حتی اهرم مرگ بدون توقف پیش می رود. با مشاهده سکوی توقف، دارو ندارتان را از دست خواهید داد. بهتر است بدون اهرم و بدون توقف معامله کنید. فراموش نکنید اهرم اغوا کننده است و تازه‌کارها طبق معمول به سمت شعله های آن کشیده می‌شوند. سیستم ها هیچ اهرمی را ارائه نمی دهند و متوقف می شوند زیرا به نفع شماست، دلیل این امر این است که همه چیز در اختیار آنها می باشد و بیانگر این است که تجارت یک محیط اشتراکی دلسوزانه اتفاق نمی افتد. اگر می‌خواهید با توقف‌ها سر و کار داشته باشید، آن‌ها را ذهنی انجام دهید، اگر می‌خواهید از اهرم استفاده کنید، مطمئن شوید که سر اهرم پایین است و اگر بالا بود، بدانید که باید در هر لحظه همه چیز را کنترل کنید.

بهترین کار این است که بخرید و نگه دارید، بخرید و بفروشید. اما متاسفانه هیچ‌کس نمی‌خواهد این کار را انجام دهد .به خاطر همین است که همیشه تاجران ثروتمند قدیمی کمی وجود دارند. زمانی که شما این کتاب را خوانده‌اید، هاوینگ یعنی تقسیم بیت کوین اتفاق خواهد افتاد. در آن روز نگه دارندگان بیت کوین ها به جلو و بالا پیش خواهند رفت.