رمز ارزهای دیجیتال و استقبال مسترکارت از آن

رمز ارزهای دیجیتال و استقبال مسترکارت و بانک نیویورک

اینکه بگوییم این هفته برای تصویب بیت­ کوین و رمز ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ بوده‌، شاید تا حدودی اشتباه باشد. به حدی اخبار منتشر شده است که برای تمامی کسانی که تمام‌وقت در این صنعت کار می‌کنند، ادامه کار دشوار شده است. پذیرش بیت­کوین همیشه قابل توجه است زیرا نشان می­دهد که این پیشرفت های فناوری در سیستم مالی ما درک­ شده و مطلوب است. ​​​​​​​​آنچه اخبار این هفته را بیش از پیش هیجان انگیز می ­کند این است که شاهد تغییر عمده­ای در زمینه نوشتن صنعت رمز ارزهای دیجیتال برای سرمایه های سنتی (و فناوری پشت آن) فقط برای دست اندازهای سایبری یا پولشویی هستیم. این روایتی است که صنعت برای یک دهه تلاش کرده است آن را متزلزل کند. اکنون می‌بینیم که شرکت‌هایی مانند تسلا خواستار بیت کوین بر روی ترازنامه خود هستند. بانک نیویورک ملون، مسترکارت ونموو و پیبال تقاضای مشتری را به اندازه کافی بالا می‌دانند.

رمز ارزهای دیجیتال | مسترکارت

 

تسلا

​​​​​​​​روز دوشنبه، تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار از بیت کوین را خریداری کرده‌است تا انعطاف‌پذیری بیشتر برای تنوع بیشتر و به حداکثر رساندن بازده نقدی ما را تضمین کند.

این حرکت توسط تسلا و ایلان ماسک مورد استقبال صنعت قرار گرفت، گرچه برخی به طور دقیق اشاره کردند که ماسک از دوج­کوین در توییتر شرم زده است، در حالی که ظاهراً تسلا به جای آن بیت کوین خریداری کرده است.

اوبری استروبل، رئیس ارتباطات Lolli، شرکت پیشرو بیت کوین در جهان، اشاره کرد: «بیت کوین در حال یکپارچه شدن کامل است. اکنون که تسلا بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کرده‌است، سرمایه گذاران خرد هنگام خرید TSLA یا SP 500 دلار در معرض بیت کوین قرار می گیرند.»

همچنین منجر به اظهار نظر تعداد زیادی از شرکت‌ها درباره موضع آن‌ها در قبال بیت کوین شده‌است. مدیر عامل اوبر، دارا خسروشاهی ایده اضافه کردن بیت کوین در ترازنامه را رد کرد و گفت:«ما پول نقد خود را امن نگه خواهیم داشت.»

برای مثال، بیت کوین بی خطر است اما او به نوسانات بیت کوین اشاره می کرد و همچنین احتمال پذیرش ارزهای رمزپایه را به عنوان پرداخت در آینده توسط اوبر باز گذاشت.

مسترکارت

​​​​​​​​روز چهارشنبه، مسترکارت طرح خود را برای دادن امکان پرداخت پول دیجیتال به بازرگانان در اواخر سال جاری اعلام کرد. این طرح این امکان را می دهد که پرداخت های ارز دیجیتال مشتریان مسترکارت در بازرگانان شرکت کننده به صورت رمزنگاری شده انجام شود، این اولین بار برای شرکت است.

در یک پست وبلاگ، راج دامودهاران، معاونت اجرایی مسترکارت برای بلاکچین و محصولات دارایی دیجیتال، اظهار داشت: «فلسفه ما راجع به ارزهای رمزپایه ساده است، این مربوط به انتخاب است. مسترکارت در اینجا نیست تا شما را به استفاده از ارزهای رمزپایه توصیه کند. ما اینجا هستیم تا بتوانیم مشتریان، بازرگانان و مشاغل را قادر به انتقال ارزش دیجیتالی کنیم.»

بانک نیویورک ملون؟

دیروز، غول بانکی ۲ میلیارد دلاری، از ایجاد یک واحد دارایی دیجیتال خبر داد، که این شرکت به عنوان یک تیم اختصاصی به ساخت اولین پلتفرم نگهداری و مدیریت چند دارایی برای دارایی‌های سنتی و دیجیتال، از جمله پول‌های دیجیتال توصیف می‌کند.برای هر کسی که با صنعت ارز رمزنگاری شده و مشکلاتی که شرکت‌های ارز رمزنگاری شده در به دست آوردن حساب‌های بانکی دارند، چه برسد به نگهداری ارز رمزنگاری شده با یک بانک، این خبر هیجان‌انگیز بود و پیشرفت عظیمی را نشان می‌داد.

بانک‌هایی مانند سیلورگیت بانک، که اولین کسانی بودند که در این فضا پذیرفته شدند، و همچنین دفتر نظارت بر ارز راه را برای بانک‌هایی مانند نیویورک ملون هموار کرده‌اند تا به ارائه خدمات بانکی و پول دیجیتالی بپردازند. آلن لین، مدیر ارشد اجرایی بانک سیلورگیت از طریق ایمیل اظهار داشت که بانک این را به عنوان یک اعتبار سنجی فوق‌العاده از پلت فرمی که ما ساختیم می‌بیند.

برایان بروکس، متصدی سابق اداره نظارت ارزی گفت: «وقتی قدیمی‌ترین بانک در ایالات‌متحده تصمیم به اتخاذ جدیدترین پول در جهان می‌گیرد، یعنی هم‌گرایی اجتناب‌ناپذیر بین ارز رمزنگاری شده و بانکداری را نشان می‌دهد.»

ونموو

​​​​​​​​پیبال همچنین امروز اعلام کرد که در نظر دارد رمزارزها به عنوان یک گزینه پرداخت از طریق ونموو استفاده کند. در سال ۲۰۲۰، پی پال خود رمز ارز را به عنوان منبع تأمین مالی تجارت دیجیتال برای ۲۶ میلیون بازرگان خود معرفی کرد. ونمو به بیش از ۵۲ میلیون کاربر منحصر به فرد خود می‌بالد.

نتیجه­ گیری

​​​​​​​​فارق از نظر شخصی شما درباره پول دیجیتال، همه اینها به عنوان یک خبر بزرگ برای این صنعت در حال رشد خلاصه می‌شود.  اریک وورهیس، مدیر عامل ShapeShift.com، صرافی پیشرو در حوزه رمزارزها توضیح داد: «بیانیه­ های اخیر بیت کوین توسط شرکت های بزرگ نشان دهنده این سیستم مالی در حال افزایش است و بر اساس پروتکل­های باز، بدون مرز و پول غیر قابل تغییر بنا شده است.»

اوبری استروبل از Lolli در این هفته با فصاحت بیان کرد: «در همان هفته، پیشرفته‌ترین شرکت جهان، تسلا و قدیمی‌ترین بانک آمریکا، نیویورک ملون، بیت کوین را به مدل‌های تجاری خود اضافه کرده‌اند. دیگر مساله این نیست که آیا موسسات بیت کوین را اتخاذ خواهند کرد یا خیر، بلکه موضوع این است که چه زمانی؟ سرمایه گذاران نهادی یکی پس از دیگری ارزش شهودی و منطق زیربنایی بیت کوین را تایید می‌کنند.»