هدایت صنعت بازاریابی در کرونا با کسب و کارها

هدایت صنعت بازاریابی در کرونا با کسب و کارهای کوچک

وقتی جی ویلکینسون، موسس و مدیر عامل بازاریابی، توزیع و توسعه شرکت فیرس پینگ پانزده ساله بود، در یک اردوی تابستانی همراه با شورای دانش آموزی دبیرستان خود شرکت کرد. در این سفر از استفان گرلت، مبلّغ مذهبی فرقه کویکر که سخنانش را برای همیشه زندگی او تغییر ‌داد، چیزهایی آموخت: «بیایید تصور کنیم که فقط یک‌بار از این دنیا عبور می کنیم. به همین دلیل، اجازه دهید هر کاری یا لطفی که از ما ساخته است، همین حالا انجام دهیم. بگذارید آن را به تعویق نیندازیم یا نادیده نگیریم، زیرا دیگر از این راه عبور نخواهیم کرد.» همین بیانات، ویلکینسون را بر آن داشت تا به یک کارآفرین تبدیل شود. او از سال ۱۹۹۲،در شرکت فایراسپرینگ در پنجاه ایالت و چهارده کشور کار با مشتریان کرده‌است و کارمندان خود را به ۱۸۰ نفر افزایش داده و در سال ۲۰۱۹، ۲۵ میلیون دلار درآمد داشته ‌است. در این مقاله هدایت صنعت بازاریابی در کرونا با سه کسب و کار کوچک را بررسی می کنیم.

هدایت صنعت بازاریابی با کسب و کارهای کوچک

 

منظور این نیست که شرکت‌های لینکلن، نبراسکا، سهم عادلانه خود از مبارزات را نگرفته اند: در سال ۲۰۰۲، ویلکینسن به عنوان مدیرعامل شرکت یک سرمایه گذاری پس از امتناع از اخراج کارمندان در بحبوحه رکود اقتصادی یازده سپتامبر، از سمتش اخراج شد. اما چهار ماه بعد، با کمک خانواده و دوستان، کمی سرمایه خریداری کرد و ظرف دو سال، کارش دوباره سودآور شد. ویلکینسن می‌گوید: « ما از کار بیرون آمدیم ولی زنده ماندیم. فرهنگ امروزی ما  وقتی سعی می‌کردیم شرکت را نجات دهیم، از بین رفت.»

ثابت شده‌است که این سرسختی در محیط اقتصادی فعلی ضروری است. بیست و پنج شرکت ارزشمند سال ۲۰۲۰ همه بحران کرونا ویروس را به شیوه خود پشت سر می گذارند. براساس گزارشات وضعیت کسب و کارهای کوچک فیسبوک، ۳۱٪ عملیات ها به دلیل بحران متوقف بشدت ضربه دیده‌اند. در دنیای بازاریابی و تبلیغات، جایی که انتظار می‌رود بودجه تبلیغات جهانی در نیمه اول سال ۳۶ % کاهش یابد و از هر ده بازاریاب، هشت نفر به دلیل همه گیری، کمپین ها را به تعویق انداخته اند، براساس گزارشی از فدراسیون جهانی تبلیغات، بسیاری از مشاغل در تلاش هستند تا به همین شکل باقی بمانند.

فایراسپرینگ شاهد افزایش تقاضا برای برنامه‌های بازاریابی فعال‌سازی سریع خود، مانند ایجاد کمپین های جمع‌آوری کمک‌های مالی دیجیتال و همچنین جلسات استراتژیک مجازی است که بیش از دویست مورد از آن‌ها در طول چند ماه گذشته برگزار شده‌است. این شرکت همچنین به مشتریان خود همکاری می کند تا کمپین های خود را تنظیم کنند و بازتابی از زمان باشند.​​​​​​​​ ویلکینسون می‌گوید:

«ما بشدت به فکر حصول اطمینان از اینکه بابت محدودیت‌های کووید۱۹ حساسیت های خود را داریم و مشتریان ما نیز این کار را نمی‌کنند. برای بازاریابان در حال حرکت به سمت جلو و خارج از این همه گیری مهم است تا همه درک کنند که شیوه ارتباط مردم با برندها چقدر متفاوت خواهد بود.»

این شرکت در درجه اول به سازمان‌های هدف محور و غیرانتفاعی خدمت می‌کند. ویلکینسن می‌گوید موقعیت منحصر به فردی برای هدایت چشم‌انداز در حال تغییر بازاریابی دارند، چون آن‌ها همیشه مشتریان را در مرکز کار خود نگه می‌دارند.

اما این بیماری همه‌گیر بسیاری از رویدادهای جمع‌آوری پول از سازمان‌های غیرانتفاعی را مختل کرده و آن‌ها را از نظر مالی تحت‌تاثیر قرار داده‌است. فایراسپرینگ با تلاش برای کمک به مشتریان غیر انتفاعی خود در طول این زمان چالش برانگیز، روز سه‌شنبه با جیوینگروز، یک سازمان غیر انتفاعی که به خاطر طرفداری از روز سه‌شنبه پس از شکرگزاری معروف است، هم‌کاری می‌کند. این اقدام ابتکاری، روز سه‌شنبه، سه میلیون دلار اهدا برای سازمان‌ها جمع‌آوری کرده است. در بیرمنگام، میشیگان، شرکت بروگان و شرکا، یکی دیگر از آژانس‌های بازاریابی خدماتی و غول کوچک ۲۰۲۰، با هم‌کاری اداره بهداشت و خدمات انسانی میشیگان، از تبلیغاتی که استفاده از ماسک‌های صورت را ترویج می‌کند حمایت کردند تا منحنی ویروس کرونا را هموارتر سازند. با تشکر از آگهی و هشتگ همراه آن، همکاران بروگان توانستند این پیام را به بیش از پنج میلیون میشیگانی از جمله افراد مشهوری مانند کید راک موسیقیدان برسانند.  الین دیویدسون، مالک و مدیر عامل شرکای هم‌کار بروگان می‌گوید:

« نمی خواهم از کووید۱۹ پول دربیاورم. این موضوع به من ربطی ندارد. بلکه می‌خواهم کمک کنم و بخشی از راه‌حل باشم. تا جایی که ممکن است، می‌خواهیم ضررها را پس بگیریم.»

در آن آربور، میشیگان، جیم هیوم، موسس و مدیر آژانس تبلیغاتی بازاریابی غول کوچک ۲۰۲۰، گروه پاتر، نیز با مشتریان برای ارسال پیام‌های ویروس کرونا هم‌کاری کرده ‌است. او معتقد است که این بیماری همه‌گیر باعث تسریع در اتخاذ روش‌هایی مانند داستان گویی معتبر شده‌است. هیوم می‌گوید: «اصالت واقعی شامل آسیب پذیری و قرار دادن خود در جایگاه دیگران و تبدیل شدن به انسان می باشد تا به یک برند. هر کاری که انجام می‌دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت‌ها، سازمان‌ها و برندها را انسانی‌تر، قابل‌دسترس‌تر و واقعی‌تر کنیم. این اعتبار در هر جنبه کسب‌وکار گروه کارمندان مهم است، از جمله این که چطور با مشتریان ارتباط برقرار کنیم. این دوران برای کمک به مشتریان مهم است تا به آن‌ها نشان دهید که بخاطر آن‌ها حضور دارید، اما همچنین باید بخاطر رخدادها شفاف باشید. فقط به آن‌ها نشان دهید که خوب کار می‌کنید و امیدوارید که آن‌ها خوب کار کنند و شما بخاطر آن‌ها آنجا هستید.»