دانلود فیلم Coco Before Chanel

دانلود فیلم Coco Before Chanel ( با زیرنویس فارسی )

 

خودتان باشید!

اولین درس پرسونال برندینگ را می توان از کوکو شنل گرفت. شنل معتقد است که زیبایی لحظه ای آغاز می شود که فرد تصمیم می گیرد خودش باشد؛ پس هنگامی که تصمیم می گیرید خودتان باشید و خود را باور کند، زیبا می شوید. شنل به زیبایی ناب و اصیل اعتقاد دارد و آن را با اعتماد به نفس پیوند می زند.

پرسونال برندینگ چیست؟!

مد چیزی نیست که تنها در لباس وجود دارد. ‫مد در آسمان است، در خیابان است، مد با ایده‌ها سروکار دارد، ‫روشی که ما زندگی می‌کنیم، اتفاق‌هایی که می‌افتد.


‫کوکو شنل مد را به‌عنوان یک منطق کسب‌وکار درک کرده است. ‫درمانی که می‌تواند برای بسیاری از صنایع مختلف استفاده شود. ‫مد تنها لباس نیست و ضمناً، همه لباس‌ها مد نیستند. ‫به‌عنوان‌مثال تی‌شرت سفید روی جین یک تیپ عمومی هستند، ‫آن‌ها محصولاتی هستند که می‌تواند هر روز بپوشیم. ‫آن‌ها از روند فصلی که اشاره کردم پیروی نمی‌کنند. ‫البته اگرچه این امکان وجود دارد که به روندهای فصلی متصل شوند ‫یا به بسیاری از گروه‌های محصول دیگر متصل شوند.

امروز شرکت‌های مد عطر و ادکلن می‌فروشند، آن‌ها کیف‌های دستی می‌فروشند، ‫عینک، ساعت و جواهرات. ‫بیشتر و بیشتر، آن‌ها فقط محصولات نمی‌فروشند، آن‌ها تجربه می‌فروشند. ‫بنابراین آن‌ها هتل‌ها، باشگاه‌ها و بسیاری خدمات مختلف دیگر ایجاد نموده‌اند. ‫این امکان گسترش برند به بسیاری از طبقات و دسته‌های مختلف ‫باعث می‌شود که این شرکت‌ها بسیار سودآور باشند. ‫همچنین باید اضافه کنم که مد به‌عنوان یک درمان ‫محدود به یک رنج قیمت خاص نیست.

اما فیلم Coco Before Chanel  (به فرانسوی: Coco avant Chanel) یک فیلم درام بیوگرافی، به نویسندگی و کارگردانی Anne Fontaine محصول سال ۲۰۰۹ است.

 

اسطوره و نماد مد و فشن کوکو شنل ( Coco Chanel ) در ۱۹ آگوست سال۱۸۸۳ در بونهر Bonheur  فرانسه با نام اصلی گابریل بونهر شنل ( Gabrielle Bonheur Chanel ) و نام مستعار مستعار کوکو شنل ( Coco Chanel ) متولد شد و با اینکه بیش از یک قرن از تولد او میگذرد، هنوز تا افول جذبه ی این اسطوره راه درازیست. او با کت دامن و لباس های مشکی زنانه، طرحی را ابداع کرد که مختص زمانی خاص نیست و محبوبیت خود را تا به امروز حفظ کرده است.. کلمه Bonheur در زبان فرانسوی به معنای شادی است.

 

دانلود فیلم Coco Before Chanel

دانلود فیلم

 

دانلود زیرنویس فارسی فیلم Coco Before Chanel

دانلود فیلم

در سال ۱۹۰۲ زیبایی شناختی مدرن به حوزه طراحی لباس وارد شد. طرح های ساده، هندسی و الهام گرفته از سبک کوبیسم در کارهای طراحان دیده می شد که بعدا “Art Deco” نام گرفت. شکل بدن خانم های مد روز نیز از این ویژگی های طراحی پیروی می کرد، بسیار لاغر و خوش ترکیب همچون نقاشی های کوبیسم. خانم ها پوشیدن لباس های مدل “Edwardian” که لباس های باشکوه و حجیم بود را برای پوشیدن لباس های مینیمالیست تر که رنگ برنزه بدن آنها که در اثر اسکی یا تنیس بازی کردن حاصل شده بود را به نمایش می گذاشت، کنار گذاشتند. خانم ها با ابروهای هلالی و لب های قرمز، مو های فر زیبا که روی گونه قرار می گرفت، لباس های بدون کمر و سینه های کوچک و تخت ظاهری ورزشی و جوان یافته بودند. ظاهری که نمونه کامل مدرنیته در دنیای شهری در حال رشد بود.

طراحی های کوکو شنل کاملا تعریف این انقلاب زیبایی بود. همانگونه که مجله انگلیسی “Vogue” بیان می کند:

ظاهر شیک، مرتب و مجلل او و خطوط صاف در طراحی های معتدل او همچون خطوط زیبای صندلی های طراح معروف لوکوبوزیر (le Corbusier)، آسمان خراش منهتن یا مدل موی معروف رقاص آمریکایی لویس بروک (Louise Brook) بود.

از نظر شنل مد باید راحت، عملی و شیک باشد و اولین طراحی های او لباس های گشاد و غیررسمی بودند که نیازی به پوشیدن لباس زیر تنگ و شکم بند های بلند نداشت. همانطور که او بیان می کند: ” هیچ چیز زیبا تر از آزادی بدن نیست.” این خیاط جوان از کشبافت ها و پارچه های پشمی که در لباس ورزشی و لباس های غیررسمی مردان انگلیسی مثل لباس چوگان معشوق او آرتور کپل (Arthur Capel)  استفاده می شد استفاده می کرد. در سال ۱۹۲۵ او نمونه ای از لباس پشمی دو تکه کلاسیک خود را با ژاکت بدون یقه با حاشیه نوار دوزی شده که براساس مدل ژاکت loden janker که در سفر خود به سوئیس بر تن مردم دیده بود طراحی نمود. از آن پس این مدل به یکی از ماندگارترین و اصلی ترین مدل های شنل تبدیل شد.

پس از مرگ شنل در سال ۱۹۷۱، طراحان مختلفی ازجمله فیلیپ گیبورگ (Philippe Guibourge) در سال ۱۹۷۵ در راس کارگاه هنری او قرار گرفتند. در سال ۱۹۸۳ کارل لگرفیلد مدیریت را دردست گرفت و برند را بطور کامل نونما کرد. در سال های ۱۹۸۰ فرهنگ به نمایش گذاشتن ثروت در حال رونق گرفتن بود که سبب به وجود آمدن عشق به لوگو (برند) شد. این طراح لیبل شنل را به لوگوی جوانانه و شاد تبدیل نمود. گوشواره، دستبند و آویز از این لوگوی جدید یعنی دو C به هم چسبیده طراحی شد. دو طرح از اصلی ترین طراحی های شنل یعنی کت و دامن با پارچه تویید (Tweed) که کاملیا نام داشت و کفش پشت بند دار احیا شد.

لگرفیلد ابعاد کیف ۲٫۵۵ را تغییر داد و کیف مدیریتی زنانه که هم اندازه سامسونت بود را تولید نمود. لوگوی شنل با زنجیرهای طلایی که به اندازه طناب بود و از آن بیرون زده بود ظاهری مبالغه آمیز پیدا کرده بود. لگر فیلد در سال ۲۰۱۰ در مورد خط سیر خود گفت: ” من با اجزای اصلی برند شنل همچون موسیقیدانی که با نوت ها بازی می کند، بازی می کنم. اگر موسیقیدان لایقی باشی نیازی نیست همان آهنگ مشابه را بسازی.”

فیلم فرانسوی کوکو قبل از شنل Coco Before Chanel داستان زندگی مارگریت شنل (ملقب به کوکو شنل) را روایت می کند. کوکو شنل یکی از بزرگترین وزنه های دنیای مد فرانسه بود و در فیلم، زندگی او را پیش از اینکه به شهرت و ثروت برسد می‌بینیم.

مضمون عشق و ملاطفت در قطعه Coco & Boy به کار رفته است و داستان رابطه کوکو با عشق حقیقی زندگیش را دربرمی‌گیرد. بعضی دیگر از آهنگ های این آلبوم مانند Confession de Balsan (اعتراف بالزان) و Coco Rêve de Paris (کوکو رؤیای پاریس را در سر دارد) فضایی محزون دارند و به نظر می‌رسد که اندکی بدبیانه تر به زندگی نگاه می کنند.

نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شنل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.

و اما چند حقیقت جالب درباره شنل:

سلبریتی ها و تبلیغات !

امروزه استفاده کردن از سلبریتی ها و هنرپیشه و مدل ها در تبلیغاتی مانند ادکلن ها و محصولات مختلف بسیار عادی و روتین است. اما باید بدانید که اولین کسی که این موضوع را مطرح کرد کوکو شنل بود. او از افراد مشهور و سلبریتی های زمان خودش می خواست که لباس ها و طراحی های او را بپوشند و از آن ها عکس می گرفت و برای تبلیغات برند خودش استفاده میکرد.

 علاقه عجیب به جیب !

کوکو شنل علاقه و دقت زیادی به قرار دادن جیب در لباس های زنانه و اکسسوری های دیگر مانند کیف های خانم ها بود. او معتقد بود  که در لباس خانم ها به اندازه کافی جیب وجود ندارد و به همین دلیل در طراحی های خود حساسیت و تاکید زیادی روی جیب داشت. حتی تا امروز نیز دقت می شود که این نکته در طراحی کیف ها و لباس های این خانه مد، مد نظر قرار بگیرد و اگر به کیف های این برند نگاه کنید می بیند به طور ماهرانه ای به اندازه کافی جیب دارند.

شروع با طراحی کلاه !

کوکو شنل فعالیت حرفه ای خود در زمینه مد  و فشن لباس را با طراحی کلاه و ساخت آن اغاز  کرد. بعدها کلاه های او به عنوان یک برند و سمبل برای خانم های اشرافی و ثروتمند پاریسی در آمد و حتی برخی از کلاه هایی که او طراحی می کرد مخصوص مردم عادی بود و این خود به عنوان انقلاب و جهشی برای مردم قشر متوسط بود زیرا در آن زمان به جز خانم های اشرافی و ثروتمند کسی از کلاه استفاده نمی کرد.

اتهام همکاری با نازی ها !

گزارشات بسیاری وجود دارد که در آن اشاره شده کوکو شنل با نازی ها همکاری می کرده است اما هیچکدام به اثبات نرسید. بعضی عقیده دارند که در طول جنگ جهانی دوم او از روابط و آشنایان خود در ظبقه اشراف اسپانیا و انگلیس برای رساندن اطلاعات به آلمان ها استفاده می کرده. علاوه بر این گفته می شود در زمان جنگ جهانی دوم او با یکی از افسرهای ارتش نازی در طول اشغال فرانسه توسط آلمان ها به نام هانس گونتر فون دینکلج ( Huns Gunther Von Dincklage ) قرار می گذاشته و دوست بوده اند.

کوکو شنل برنزه کردن را ترند کرد !

زمانی که برنزه کردن اصلا کار  جالبی نبود، کوکو شنل این کار را کاملا تصادفی ترند کرد، به این ترتیب که او در طول تعطیلاتش در کنار دریا آفتاب سوخته شده بود و پوستش تیره و برنزه شده بود و هنگامی که در جلسه عکاسی مجله ووگ حاضر شد با همین رنگ پوست بود و بلافاصله پس از بازگشتش به کن در فرانسه همه از این برنزه شدن او استقبال کردند و به این ترتیب برنزه کردن در دنیای مد و فشن ترند شد.

عدد مورد علاقه کوکو شنل !

عجیب نیست که عدد مورد علاقه او  پنج بود . اما عطر معروف او یعنی Chanel N.5 ( شنل شماره۵ ) به این دلیل نام گذاری شد که قبل از ارائه و تولید این عطر ۴ شماره دیگر هم طراحی کرده بود اما این شماره محبوبیت دلخواهی که او از یک عطر میخواست را داشت. علاوه بر این عطر در ماه پنجم ماه می ( ۱۹۲۱ ) به نمایش عمومی درآمد و در دسترس همه قرار گرفت و تا به امروز همچنان جایگاه خود را در میان عطرها نگه داشته است.

از یک طبقه ضعیف و فقیر بود !

مادر کوکو شنل خدمتکار رختشویی بود و در سن جوانی در اثر سل مرد و پدرش هم خانه را ترک کرد به این ترتیب کوکو در سن ۱۲ سالگی راهی یتیم خانه شد .در آن جا بود که او خیاطی و دوخت و دوز را از پرستار ها و راهبه و بعضی از اعضای خانواده اش که گاهی به دیدنش می آمدند یاد گرفت.

زندگی در هتل بیش از ۳۰ سال !

کوکو شنل برای بیش از ۳۷ سال تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۱در سوئیت لوکسی در ریتز هتل ( Ritz Hotel ) زندگی می کرد . او تمام دوران جنگ جهانی دوم را در این سوئیت لوکس و اشرافی زندگی کرد . هتلی که درآن زمان اکثرا مملو از افسران عالی رتبه نازی و آلمانی بود و باعث شد به شایعه ارتباط او با نازی ها دامن بزند.

دانلود فیلم Coco Before Chanel

دانلود فیلم

 

دانلود زیرنویس فارسی فیلم Coco Before Chanel

دانلود فیلم