دورکاری با هوش مصنوعی

دورکاری با هوش مصنوعی

در پاسخ به بیماری همه گیر کووید۱۹ ، مشاغل از هر شکل و اندازه مجبور شده اند به سرعت با کارهای از راه دور سازگار شوند. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که انتقال سریع امسال به کار از راه دور نقطه ای بدون بازگشت است. از بسیاری جهات ، رشد کار از راه دور به موازات رشد هوش مصنوعی (AI) است. چندی پیش بود که هوش مصنوعی در حوزه علمی تخیلی محدود شد. اکنون ، مانند کارهای از راه دور ، AI قول می دهد تقریباً هر صنعت و هر شرکتی را متحول کند. همانطور که به آینده نگاه می کنیم ، هوش مصنوعی تقریباً به ناچار سرعت ما را به کار از راه دور پس از کووید تسریع می کند. در این گفتار فرآیند دورکاری با هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد.

دورکاری با هوش مصنوعی

 

ربات های مربی

ربات ها مشخص ترین نمود هوش مصنوعی هستند. ایده گفتگو با یک عامل هوش مصنوعی و اعتماد به آن که توسط عوامل مکالمه مجهز به هوش مصنوعی مانند Alexa و Siri محصور شده اند برای کمک به هیچ وجه جدید نیست.

اما مربیان مجهز به هوش مصنوعی دارای توانایی هایی هستند که بسیار فراتر از عوامل مکالمه سنتی است. مربیان ربات می توانند به جای اطلاع رسانی از وضعیت هوا و یا سفارش مواد غذایی در هنگام کمبود ، توانایی های رهبری ما را افزایش دهند و ما را برای پیشرفت در محیط کار تقویت کنند.

ربات های مجهز به هوش مصنوعی در تشخیص الگوهایی شفافیت بیش از اندازه دارند که می توانند به نوبه خود به ما در بهبود عملکرد در محل کار کمک کنند. آیا کاربر کلمات یا عبارات خاصی را تکرار می کند؟ چه معنایی زیربنای این کلمات و عبارات است؟ کاربر چگونه ارتباط برقرار می کند؟ آیا او خودآگاه است یا خودشیفته؟ آیا کاربر از سوالات خاصی اجتناب می کند؟ درجه حرارت پوست یا زبان بدن کاربر در مورد وضعیت او چیست؟

در حالی که پتانسیل مربیان ربات در تنظیمات کار از راه دور به ظاهر بی حد و حصر است ، اما یک برنامه جالب توجه ویژه ، سلامت روان است. مطالعات نشان داده است که کارکنان دورکار ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های سلامت روان مانند افسردگی و استرس باشند. به عنوان مثال، گزارش سازمان ملل متحد نشان داد که ۴۱٪ از کارکنان دورکار سطح استرس بالا را گزارش کردند ، در حالی که تنها ۲۵٪ از کارمندان اداری اینگونه بودند. ربات های هوش مصنوعی مانند Woebot تلاش می کنند تا کارکنان بتوانند از راه دور کار کنند بدون اینکه سلامت روان آنها به خطر بیفتد. Woebot که توسط تیمی از روانشناسان استنفورد و متخصصان هوش مصنوعی ایجاد شده است ، از مکالمات روزانه چت برای ردیابی حالات کاربران و کمک به آنها در مدیریت سلامت روان استفاده می کند.

پاسخ محل کار به مربیان ربات های مجهز به هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟ طبق تحقیقات LEADx ، کمتر از نیمی از مدیران (۴۷٪) می خواهند با مربی مجهز به هوش مصنوعی کار کنند. این خیلی چشمگیر نیست – اما داستان چیزهای دیگری هم دارد. LEADx همچنین به چگونگی تغییر درک انسان از مربیان ربات مجهز به هوش مصنوعی پس از استفاده از این فناوری پرداخت. کاملاً قابل توجه است که ، ۸۳٪ از مدیران می خواستند به استفاده از مربی هوش مصنوعی ادامه دهند – همان درصد مدیرانی که می خواستند از مربیان انسانی استفاده کنند!

بازخورد تعاملی در زمان واقعی

طرفداران دفاتر فیزیکی معمولاً عدم تعامل را به عنوان محدودیت اصلی کار از راه دور عنوان می کنند. در واقع ، تحقیقات انجام شده توسط Future Workplace ، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای منابع انسانی ، نشان داد که کارکنان دورکار بسیار کمتر پیش می آید که در شرکت خود برای مدت طولانی بمانند. فقط ۵٪ از آنها تصور می کنند که در کل عمر حرفه ایشان در شرکت فعلیشان کار کنند ، در مقایسه با تقریباً یک سوم کارمندان اداری که وابستگی . تعلق بیشتری به محیط کاری خود دارند. افت انگیزه و تعامل بدون حمایت فیزیکی همکاران در کنار شما ، به سادگی رخ خواهد داد.

خوشبختانه ، ابزارهای جدید مجهز به هوش مصنوعی به کاهش این نگرانی ها کمک می کنند. این ابزارها برای کشف روحیه و تعامل کارکنان به پردازش زبان طبیعی و تجزیه و تحلیل احساسات متکی هستند و توجه شرکت های دورکار را به امید درک و مهمتر از همه بهینه سازی مشاغل کارمندان جلب می کنند. Elin یکی از مجموعه ابزارهای جدیدی است که با توجه به اندازه گیری ارتباطات Slack ، تحلیل و بازخورد مربوط به مشارکت شرکت را ارائه می دهد. این ابزار با بیش از ۱۴۰ نشانگر از جمله متا داده ، احساسات و تجزیه و تحلیل معنایی برای مسلح کردن مدیران با بازخورد در زمان واقعی استفاده می کند. Keen یک پلت فرم مشابه است که ایمیل های ناشناس کارمندان را غربال می کند و از تجزیه و تحلیل احساسات برای ارائه یک عکس فوری از تعامل استفاده می کند.

در حالی که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی بسیار زیاد است و باید قبل از اجرا مورد توجه قرار گیرد ، این ابزارها قول اولیه بسیاری برای کمک به شرکت ها برای برطرف کردن شکاف به یک نیروی دورکار دارند.

یادگیری و توسعه

یادگیری و پیشرفت در ذهن کارکنان امروز مهم است. هر روز بیشتر کارکنان فرصت های یادگیری و پیشرفت را نسبت به حقوق اولویت می دهند. طبق گزارش یادگیری نیروی کار LinkedIn در سال ۲۰۱۸، ۹۳ درصد  کارمندان اگر در مشاغل خود سرمایه گذاری کنند ، مدت بیشتری در شرکت خود می مانند. دهه شصتی ها (هشتاد میلادی) به ویژه به دنبال یادگیری و توسعه می روند. تحقیقات انجام شده توسط Udemy نشان داد که ۴۲٪ از دهه شصتی ها می گویند که یادگیری و توسعه مهمترین مزیت در هنگام انتخاب محل کار است.

مشکلات زیادی در مورد نحوه خدمت رسانی به یادگیری و پیشرفت در محل کار امروز وجود دارد. یکی از این مشکلات درگیری مدیر است. بر اساس گزارش LinkedIn، در حالی که ۵۶٪ از کارکنان دوره یادگیری و توسعه را توصیه می کنند که توسط مدیر آنها توصیه می شود ، بسیاری از مدیران وقت کافی برای انتخاب و مدیریت یادگیری و توسعه را ندارند.

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی این نوید را می دهد که  کارکنان برای یادگیری و پیشرفت فراتر از مواردی که در حال حاضر در بیشتر مناطق ارائه می شود ، ارائه دهند. در ابتدایی ترین سطح ، ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می تواند به عنوان موتورهای پیشنهادی برای محتوا عمل کند ، سازمان ها را قادر می سازد تا محتوا برای مرتب کرده و تعیین می کند که کدام محتوا برای کدام نیروی کار مناسب است، علاوه بر اینکه خواسته های هر نیروی کار و همچنین شرکت آنها را محاسبه می کند. مسیر حرکت این ابزارها ممکن است شکافهای مهارتی را شناسایی کرده و باعث شود که سفر یادگیری و توسعه هر نیروی کاری به جای خطی ، پویا باشد.

به عنوان مثال ، Docebo را در نظر بگیرید. Docebo یک پلتفرم یادگیری مجهز به هوش مصنوعی است که محتوای شخصی و تنظیم شده را برای هر کاربر ارائه می دهد. این امر به طور خودکار محتوا را برای کمک به کشف برچسب گذاری می کند ، و آن را تجزیه و تحلیل می کند تا درک کند که کدام یک از کارکنان بیشتر از آن بهره مند می شوند.

مدتهاست می دانیم که افراد مختلف به طور متفاوتی یاد می گیرند. به عنوان مثال یک مطالعه توسط دانشگاه جورجیا نشان داد که زنان و مردان در سبک تدریس ترجیحی تفاوت چشمگیری دارند. ابزارهای یادگیری و توسعه با استفاده از هوش مصنوعی قادرند سطح یادگیری و توسعه سنتی را در محیط کار ارتقا دهند تا شخصی ، جامع و به طور مداوم در حال پیشرفت باشد.

کار از راه دور برای بسیاری از مشاغل در سال ۲۰۲۰ به واقعیت جدیدی تبدیل شده است. Facebook، Twitter ، Square و Shopify قبلاً اعلام کرده اند که پس از پاندمی به بیشتر کارمندان خود اجازه می دهند تا از خانه به طور دائمی کار کنند. بیش از هر چیز دیگری ، فناوری پاشنه آشیل کار از راه دور است. داشتن ابزارهای فناوری مناسب برای توانمندسازی کارکنان دورکارر برای رشد بسیار مهم است. هوش مصنوعی قول می دهد یک نیروی گالوانیزه در کمک به شرکت ها باشد تا شکاف موجود در نیروی کار از راه دور را برطرف کند. ابزارهایی مانند ربات های روتاری با هوش مصنوعی ، ابزارهای تعامل و سیستم عامل های یادگیری و توسعه برای اطمینان از اینکه “نیروی دورکار” ، در حالی که به طور بالقوه “از چشم آنها دور نیستند” ، بسیار “در ذهن” هستند ، ضروری خواهند بود.