رشد بیت کوین و ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

رشد بیت کوین و ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰

روزی نیست که در محافل مختلف راجع به رشد بیت کوین و ارزهای دیجیتال صحبتی به میان نیاید. مسلما ارز کریپتو یک تکنولوژی مخرب است که به عنوان جایگزینی برای سیستم پول فیات طراحی شده ‌و اساساً صنایع بیشماری را به چالش می‌کشد. در ده سال آتی، این فضا با خدمات مالی و موسسات بانکی کنونی رقابت خواهد کرد و مبادلات سرپائی آماده دستیابی به این رشد هستند. از لحاظ تاریخی، ارزها به عنوان نقطه دسترسی اولیه برای معرفی کاربران به کریپتو و قادر ساختن آن‌ها به انجام تراکنش ها با انواع دارایی‌های رمزنگاری عمل کرده‌اند.کریپتو به عنوان پدیده خرده فروشی شروع به کار کرد که اولین باری سرمایه گذاران خرده فروشی قبل از سرمایه گذاران نهادی می توانند به یک طبقه دارایی جدید دسترسی پیدا کنند. بنابراین، مبادلات رمزنگاری متمرکز خرده فروشی، برای ارائه به تقاضای خرده فروشی تعیین شدند.

رشد بیت کوین | کریپتو

 

تنها در هشت سال، کوین بیس به سمت جریان اصلی حرکت کرد که بیش از سی میلیون کاربر را خدمت می‌کرد و به دنبال کریپتو سایر ارزها نیز به عموم افراد اطلاع رسانی شد. اینترنت اغلب به عنوان نزدیک‌ترین قیاس به ظهور فن‌آوری کریپتو و زنجیره بلوکی شناخته می‌شود. اینترنت یک تکنولوژی اساساً مخرب و عامل تغییر الگو بو و برای همیشه روش تعامل، ارتباط و هدایت تجارت کاربران را تغییر می‌داد. کریپتو ممکن است به خوبی تغییرات جامعه‌ای مشابهی را نشان دهد و بنابراین روند رشد آن ممکن است مشابه اینترنت باشد. استقبال کاربران اینترنتی به شدت رشد یافت و در سال ۱۹۹۵، پنج سال پس از راه ‌اندازی اولین مرورگر وب، به حدود ده درصد از خانوارهای آمریکایی رسید. پذیرش کاربر تا سال ۲۰۰۰ در ایالات‌ متحده به پنجاه درصد رسید. ​گزارش‌ها مختلف و استفاده کاربران از ارزهای کریپتو و رمزنگاری در ایالات‌ متحده در حال حاضر حدود پنج درصد گزارش شده‌ است. اگرچه بیت کوین یازده ساله شده و راه درازی را طی کرده‌است، اما هنوز شاهد رشد رو به بالا از نظر پذیرش و استقبال کاربران می باشد.

بیت کوین در حال حاضر بر روی مسائل مقیاس پذیری، حریم خصوصی و سهولت استفاده کار می‌کند، که همه چیزهایی هستند که اینترنت برای رسیدن به بلوغ باید بر آن‌ها غلبه کند. با فرض اینکه داستان رشد بیت کوین در اینترنت دنبال می‌شود، اما قرار است تا سال ۲۰۳۰ بین بیست تا پنجاه درصد به تایید و پذیرش کاربران برسد. برای طراحی رشد ارزهای آتی در ایالات‌متحده، فرض ما بر این است که در حال حاضر پنج درصد از کاربران در ایالات متحده از رمزنگاری استفاده می‌کنند و رشد درآمد را در صورت ده درصد در حالت محافظه کارانه، بیست درصد ‏موارد پایه ‏و پنجاه درصد در خوش بینانه ترین حالت ‏در سال ۲۰۲۹  محاسبه کرده ایم. با استفاده از مجموعه داده‌های حجم مبادله “رئال۱۰” ماساری، حجم کل فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۲۷ میلیارد دلار بود. این رشد از ۱ / ۳ میلیارد دلار در حجم مبادلات برآورد شده در سال ۲۰۱۵، نشان‌دهنده نرخ رشد ترکیبی سالانه ۷/۱۵ درصد می باشد. ​علاوه بر این، با فرض متوسط هزینه تجارت ۰.۴۲ % درآمد ارزی کلی حاصل از هزینه‌های تجارت در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۵۶ میلیون دلار بود. اکنون، با در نظر گرفتن این فرض که استفاده از کریپتو در حال حاضر در ایالات‌متحده پنج درصد است، می‌توانیم درآمد ارزی پیش‌بینی‌شده در آینده را در سه سناریوی پذیرش در سال ۲۰۲۹ تخمین بزنیم (‏۱۰ %، ۲۰ %، و ۵۰ % پذیرش)

هنگام انجام این کار، درآمدهای ارزی حاصل در سال ۲۰۲۹ برای هر سناریو ۱.۹ میلیارد دلار در حالت محافظه کارانه، ۳.۸ میلیارد دلار در حالت پایه، و ۹.۶ میلیارد دلار در حالت خوش بینانه است.از زمان راه‌اندازی اولین مرورگر وب در سال ۱۹۹۰، اینترنت تنها هفت سال طول کشید تا به ۲۰ % کاربر در ایالات‌متحده برسد. در بررسی بالا فرض می‌شود که نفوذ مشابه کاربر بیست درصد بعد از راه‌اندازی اولین جریان اصلی مبادله بیت کوین در مت گوکس، به ۱۹ سال می‌رسد.

با در نظر گرفتن رشد انفجاری شبکه‌های کریپتو و شتاب بالای تکنولوژی، این فرض می‌تواند به عنوان حد پایین پذیرش کاربر عمل کند. علاوه بر این، این تجزیه و تحلیل تنها شامل درآمد حاصل از تجارت نقدی بیت کوین است و در سایر منابع درآمد ارزی مانند هزینه‌های تجارت از سایر دارایی‌های ، معاملات مشتقات / پیش‌خرید، هزینه‌های خروج دارایی / سپرده، حاشیه سود خالص، وام دارایی و غیره تاثیری ندارد. اگرچه ممکن است سناریوی خوش بینانه اتخاذ پنجاه درصد کاربران بعید به نظر برسد، اما شاخص‌هایی وجود دارند که به این احتمال اشاره دارند. در مقایسه با بازار کریپتو سازمانی، کاربران خرده‌فروشی بسیار سریع‌ اقدام به پذیرش رمزنگاری و مشتاق تر برای به دست آوردن بوده‌اند.

بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ با مشارکت سازمانی صفر به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران خرده فروشی در صدد بودند تا جلوی بازارهای آتی بیت کوین را بگیرند. تا اواسط سال ۲۰۱۹، موسسه تحقیقاتی بینانس تخمین زد که تنها هفت درصد از دارایی‌های رمزنگاری شده توسط سرمایه گذاران سازمانی نگهداری می‌شوند. بعلاوه، نظرسنجی مشاور مالی بیدوایز برآورد کرد که شش درصد مشاوران مالی کریپتو را به پورتفولیوهای مشتریان خود اختصاص داده‌اند، که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ این رقم دو برابر یعنی سیزده درصد شود. با وجود اینکه مشارکت کنندگان خرده‌فروشی به عنوان عامل اصلی بازار ارزهای رمزنگاری عمل می‌کنند، در حال حاضر تنها پنج درصد از کل جمعیت آمریکا ملک یا استفاده کننده از این نوع ارزها هستند. اگر چه نهادینه ‌سازی فضا در حال رخ دادن است، هنوز هم پتانسیل رشد زیادی در میان خرده‌فروشی‌ها وجود دارد که به عنوان هسته اصلی کاربرات تا به امروز عمل کرده‌ است.

​ در طول ده سال آینده، ممکن است شاهد بیش‌ترین رشد در جمعیت مردم در حال حاضر بین سنین ۱۸ تا ۳۹ سال و زندگی در شهرها / حومه (‏به استثنای مناطق روستایی)‏ باشیم. این گروه با تکنولوژی‌های دیجیتال و کالاهای مجازی آشنا هستند. با توجه به گزارش شوآب، Grayscale Bitcoin Trust در حال حاضر پنجمین بنیاد بزرگ در میان نسل هزاره است، بزرگ‌تر از دیزنی، نتفلیکس، و مایکروسافت است. تا سال ۲۰۳۰، نسل هزاره جدید ۶۸ تریلیون دلار از نسل بعد از جنگ جهانی دوم به ارث خواهد برد. جوانان به دنبال راه‌های جدیدی برای تولید محصول و ذخیره ثروت خود هستند.تا به امروز، ارزهای رمزنگاری متمرکز بر خرده‌ فروشی، رشد بازار رمزنگاری را تقویت کرده ‌است تا به اندازه فعلی بازار خود یعنی ۲۷۰ میلیارد دلار برسد. اگرچه سرمایه گذاران آماده ورود به بازار هستند، سرمایه گذاران و کاربران خرد همچنان به عنوان پایه و اساس آن عمل خواهند کرد. با ظهور موارد جدید استفاده و برنامه‌های محبوب، کاربران خرده‌فروشی به بازار هجوم خواهند آورد و ارزها آماده جذب این حجم از رشد می باشند.